FashionUp.ro

duminică, 25 noiembrie 2012

S-a dus si Black Friday...

    In sfarsit s-a terminat nebunia cu Black Friday, Black Saturday, Black Week sau mai bine zis Vrajeala Reducerilor, peste tot la stiri numai despre asta s-a vorbit, deja ma scarbisem sa mai deschid televizorul.
  Din start va spun ca nu am cumparat nimic 'la reducere', nu pentru ca nu as vana reduceri ci pentru ca acestea nu prea au existat (cu minuscule exceptii), poate doar psihologic.
  Romanasul nostru cel de rand cand aude cuvantul REDUCERE sau OFERTA, parca ii ia cineva mintile, scoate si ultimul leut de la saltea numa' numa' de s-o intoarce acasa cu vreun obiect (de care nu are nevoie de cele mai multe ori) si ii zice 'sac' vecinului de palier sau de strada (daca sta la casa), ca doar nu cumpara ca are el nevoie de drujba sau smartphone , cumpara sa vada vecinul ca nu numai el are laptop de ultima generatie sau smartphone, na uite ca-mi permit si eu.
  Daca in America  Black Friday inseamna reduceri in Romania inseamna VRAJEALA. Si de ce spun asta? Prin reducere eu inteleg: un produs care costa 10 lei acum dupa reducere costa 3 lei, redus cu 70%. Ce s-a intamplat de fapt cu magazinasele de pe plaiurile mioritice? Sa le luam pe rand:
- un magazinas de haine (sa-i zicem intamplator - TinaR) a inteles prin reduceri: "Cumperi 3 produse, platesti 2", nu mersi, asta nu e reducere. Daca vreau o fusta, platesc pretul ei normal, deci nexam reducere. De ce trebuie sa cumpar neaparat 3 produse? Ca asa vrea coana Tina.Ma asteptam sa fie redus fiecare produs, nu oferte de doua parale. Ca sa nu mai amintesc faptul ca TinaR de pe online nu are treaba cu TinaR- magazinul fizic, adica daca vezi un produs pe site si  vrei sa-l cumperi din magazinul fizic, nici gand ca-l vei gasi. Iar calitatea toalelor de pe online este indoielnica rau, majoritatea made in China,preturi umflate rau, fata de magazinul fizic care are produse bunicele si nu faci stop cardiac cand citesti o eticheta - aviz amatorilor.

- teapa saptamanii este clar data de magazinele de electronice: chitrosenia din mine a dat o raita cu o saptamana in urma prin Altex, Domo,Media Galaxy si un ochi pe cel.ro, emag.ro, evomag.ro, etc sa vad domne ce preturi au. Ce am observat de Black Friday? In Altex un expresor de cafea care era 399 lei inainte de reducere acum era 599 si pretul redus 399, deci nicio reducere. Au pus un pret mai mare, l-au taiat si ia neamule reducerea (si lumea chiar cumpara). Dezamagirea maxima a fost ca nu numai la Altex am observat aceasta 'practica'. Un alt lucru pe care l-am observat este faptul ca produsele care aveau cat de cat o reducere, erau ultimele harburi care nu se vindeau oricum: mixere de la branduri necunoscute, laptopuri cu configuratia cea mai proasta, jafuri de navigatoare fara harti si ecran de furnica, electrocasnice branduri fantoma, in general produse care nu prea se vand.
- magazinele de beauty au avut si ele ceva reduceri insa nu m-a tentat nimic,  10-15% ...nesemnificativ. Am mai vazut cateva oferte insa numai la produsele scumpe, gen seturi reduse de la 320 la 280 lei, nu mersi.
- o alta categorie de magazinase au facut reduceri la foarte putine produse  (bineinteles cele care nu se vand) si inca o practica de tot rasul (nou aparuta): costul transportului 30 lei, pentru un produs de 10 lei, si sa nu va aud ca nu e super reducere  :)))

 Concluzia: Black Friday-ul de la americani nu prea are treaba cu BF de la Romanica, in strainatate reducerile chiar sunt pe bune si sunt consistente, pe cand la noi...apa de ploaie. Cei mai castigati sunt comerciantii, a venit ca mana cereasca aceasta zi de 'reduceri' , si-au epuizat stocurile de produse-harburi (si pe onoarea mea ca in gaura nu au iesit, chiar si reduse), si-au vandut si produsele normale care au avut pretul umflat si cu 'reducerea' aplicata le-au vandut cu pretul lor normal.
 Oamenii oricum nu se informeaza cand pleaca la vanatoarea de reduceri, si nu stiu ce pret a avut produsul ala inainte, asa ca zdup in cos cu el. Multa lume face cumparaturi impulsive,  cand aud cuvantul "OFERTA" sau "REDUCERI" nu pot rezista sa-si tina portofelul/cardul in buzunar si cumpara lucruri pe care probabil nu le vor folosi niciodata, dar pe moment ei cred ca au facut afacerea vietii lor.
 Un mare NU pentru Black Friday-ul din Romania!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu