FashionUp.ro

miercuri, 7 noiembrie 2012

Cum suntem prostiti de hipermaketuri, studiu de caz " Coana Cora" si "Car si Fur"

     Astazi vreau sa va impartasesc experientele mele mai putin placute in ceea ce priveste Cora si Carrefour. Vreme indelungata am fost client fidel Cora, pana intr-o zi cand era sa fiu prostita pe fata: ajung la casa cu 3 produse: o vopsea de par, un gel de dus si o crema de corp. Intamplator imi arunc ochii pe casa si vad ca vopseaua care la raft era vreo 9-10 lei acum era vreo 20-25 lei, ii explic casierei ca la raft vopseaua are alt pret insa ea ma contrazice vehement spunandu-mi ca sigur nu am vazut eu bine (insa am tinut minte exact pretul deoarece era o promotie), ii spun sa mearga cu mine la raft sa-i arat, ea ce credeti ca imi spune cu o scarba? "Draguta o iei sau nu o iei? sa stiu daca o scad de pe bon", eu ii raspund: "pai la pretul asta nu o iau" (sa nu credeti ca-s vreo chitroasa insa detest sa fiu prostita si vrajita pe fata). Intre timp suna pe raion, vine o fata si ii explic cu calmitate ca preturile nu coincid, ea da din umeri si se face ca ploua, apoi se hotaraste sa cuvinte: "probabil nu mai este valabila promotia". Pai atunci de ce moastea pe gheata nu schimbati preturile? Fata dispare printre rafturi iar casiera imi scade vopseaua de pe bon si pa (fara sa-si ceara vreo scuza sau sa clarifice situatia).
     Un domn ce era in spatele meu ce credeti ca-mi spune? "Domnisoara si mie mi s-a mai intamplat cu niste articole auto aceeasi situatie, la pret un raft - la casa alt pret". Ei bine, acum stau eu si ma gandesc... de cate oare am fost prostita de fapt? cand ai cosul plin si nu stii cum sa asezi produsele in sacose cat mai repede, numai la casa nu te uiti sa vezi ce preturi se bat si oricum nu poti tine minte toate preturile. Am auzit de aceste practici la TV insa nu ma asteptam sa fie asa mari diferentele, adica daca tot vrei sa ma furi pune un pret apropiat sa nu ma prind, nu diferente asa mari.
   De atunci sunt mult mai atenta la casiera si ce preturi se scaneaza.
Acum sa va povestesc cum m-a pierdut Carrefour-ul de clienta. Despre celebrul slogan "daca gasiti in alta parte mai ieftin,va dam de 10 ori diferenta" nu are rost sa va mai spun ca e frectie la piciorul de lemn, sunt multe locuri de unde poti cumpara produse mult mai ieftine decat la "Car si Fur".
 Am fost clienta lor mult timp (desi nu au cele mai mici preturi), am mers pe principiul ca na daca gasesc acolo o gama larga de produse si nu trebuie sa umblu in 7 parti pentru doua sacosi raman clientul lor.
    Va marturisesc ca sunt o persoana fidela (fidela unei marci, unui produs, magazin,job, barbat :D) si daca folosesc un anumit produs care ma multumeste nu-l schimb multa vreme, daca ma invat sa imi fac cumparaturile intr-un loc raman fidela magazinului respectiv chiar daca se intampla si lucruri care nu ma incanta, insa ce mi s-a intamplat in "Car si Fur" m-a scarbit in ultimul hal si mi-am schimbat total parerea despre acest hypermarket atat de promovat. Intr-un timp eram fan paine pave, mai mereu o gaseam calda, mirosea de lesinai , calitate buna,cantitate mare pentru un pret bunicel (3 lei si ceva kg, parca). Intr-o zi ajungand acasa am pus repede masa si am inceput sa mananc cand dintr-odata simt ceva ciudat in gura de ma zgaria, il scot afara si ce sa vezi ditamai bucata de sarma/cablu, in prima faza zic ca poate nu vad bine , mister se uita si el ciudat si ramane fara cuvinte pentru cateva momente. Nu-mi puteam da seama cum naibii nu am vazut bucata de sarma in paine (greseala mea ca nu am feliat-o, ci am rupt-o in bucati mari). Acum intrebarea mea era: cum naibii a ajuns sarma in paine, ce se intampla cu controlul calitatii? Eu disperata ii zic lui mister sa mergem la OPC , dar ce credeti? OPC-ul se face ca ploua, ca ninge, ca e polei si ninsoare cand aude de "Car si Fur" , ca doar sponsorizeaza campanii electorale, emisiuni TV, mana in mana cu toti burtosii si cefele groase din primarie,CJ,AJOFM,etc
  Concluzie: daca te numesti Car si Fur, finantezi pe cine trebuie, iti faci un nume, niste reclama, ai relatii peste pile, impingi bani unde trebuie - POTI SA FACI CE VREA MUSCHIUL TAU -  sa-ti bati joc de clienti si sa te faci ca ploua cand ai o reclamatie.

Fetelor voi ati avut vreo neplacere cu vreun hypermarket? Mi-ar placea sa aflu si alte experiente!

PS: De 3 luni sunt client fidel Kaufland, sper sa nu ma dezamageasca.

Un comentariu:

  1. Careffour-ul este de 2 lei, la inceput aveau preturi bune insa acum le-au scumpit in ultimul hal. Nu se mai aplica : de mult"daca gasesti in alta parte mai ieftin, iti dam de 10 ori diferenta". Eu sunt fan Lidl si Profi.

    RăspundețiȘtergere